Celebració de l’Any Sant a Sant Pere de Rodes

111any_sant_2013
L’any 2013, atès que el dia de Santa Creu -3 de maig- coincideix en divendres, es commemora el fet de l’obtenció del jubileu per part dels peregrins que en època medieval s’atansaven al monestir de Sant Pere de Rodes per a obtenir les indulgències plenàries. La celebració, que organitza el Museu d’Història de Catalunya, juntament amb altres entitats locals i comarcals, com són l’Institut d’Estudis Empordanesos, Via Pirena, el Parc Natural del Cap de Creus, a més de l’Ajuntament del Port de la Selva, consta de diferents actes culturals i lúdics. Esmentar, entre aquests, la Pujada al monestir el dia 5 de maig, un cicle de conferències, la presentació d’un llibre, unes jornades de patrimoni, així com guiatges i visites diverses.
Es tracta de confeccionar un programa d’actes que sigui del màxim interès per la gent de la comarca, en la qual tothom hi pugui trobar el seu lloc. L’objectiu és donar a conèixer aquest esdeveniment històric i aprofitar l’avinentesa per a presentar els resultats de les darreres recerques que s’estan fent a l’entorn del conjunt monumental de Sant Pere de Rodes. La voluntat és sumar esforços, tant econòmics com personals, en una època en què qualsevol ajuda suma.
El maig de 2014 es fa la cloenda d’aquest Any Sant.

En aquest marc, la Fundació ha participat en les dues celebracions, en tant que es tracta, sens dubte, d’una activitat que pretén contribuir a la valorització social i la difusió del coneixement de la història del conjunt patrimonial de Rodes.