Diàlegs de sobretaula

La Fundació Albert Tomàs i Bassols, la IAEDEN (Institució Altempordanesa per a l’Estudi i Defensa de la Natura) i la Revista Alberes s’han unit per a organitzar els «Diàlegs de sobretaula. Sopars-tertúlia sobre el nostre país», pensats amb la finalitat de reflexionar sobre temes diversos de l’Alt Empordà.
La Fundació Albert Tomàs i Bassols ha ampliat el seu camp d’acció en dos vessants. D’una banda, ha incorporat com a entitat col·laboradora la IAEDEN-Salvem l’Empordà i, de l’altra, ha establert un acord amb la revista Alberes. Del treball conjunt de les tres entitats n’ha sorgit la primera proposta en forma de sopars-tertúlia, que es programaran al llarg dels propers mesos.
L’objectiu dels convocants és organitzar un conjunt d’actes sobre els àmbits on es mouen les tres entitats, és a dir, el de la cultura, el patrimoni i el medi natural. Les tres entitats han unit els potencials per crear les sinèrgies necessàries per a la divulgació dels seus projectes, però també per a que, més enllà de l’interès formatiu de la proposta, es generi un debat enriquidor sobre els temes presentats.
Els «diàlegs» tindran com a prioritat el marc empordanès, sense que això impliqui que no es puguin tractar altres temes d’interès general, sobretot de tipus cultural, ambiental i social. Per regla general l’acte s’estructurarà a partir d’una breu exposició per part dels ponents. Després del sopar i, en el moment de les postres, s’iniciarà la conversa.

Aquests són els sopars-diàlegs celebrats, o programats

Curs 2015-2016

2-10-2015: Santa Creu de Rodes